Alla inlägg under maj 2013

Av Hakuro - 16 maj 2013 21:21

Har börjat sy fast nosen men till mesta del så är den dock bara fast nålad ännu.

Det syns så väl om man vill göra om och det tänker jag minsan inte göra! :P

 


 

Fick lite "follow me eyes" också när jag gjorde ögonen^^  




Av Hakuro - 14 maj 2013 19:31

Nu så

  

Nu ska jag bara sy fast den! =)



Min vän som ska hjälpa mig med tassarna, tyckte jag såg ut som en häst när vi skypade:

  

Hon har aldrig sett min cosplay live förrut heller, bara några få mms. Och ja jag ser inget rakt fram! :P


Hittade en bra tutorial på deviantart av thedarknessdash:    




Ja... nu har jag inga fler bilder på Hakuro att visa. Sitter på annan ort och tjuvlånar internet (som inte är mega segt). Men ville iallafall slänga ur mig lite hur det går just nu. Har fortfarande flytt kaos hemma men har mer koll var jag ha mina prylar.  Joo nu har några fler i gruppen kommit igång med sina cosplays. Ser riktigt bra ut!  =)



Vi söker fler till våran grupp, då ingen hittils har valt en människa eller björn att cosplaya.

Det vore hur kul som helst om några fler anslöt sig till gruppen!



Av Hakuro - 8 maj 2013 17:36

Har stora problem att få nosen så som jag vill.

Så nu ger jag upp på nos nr 4 och börjar om igen.

Åh suck, att nosen av allt ska ta sån tid?! 


Jag har gjort i ordning en kartong med:

-fejk foppa skor

-vit fleece/ beige tyg

-tråd och nål

-sax

-skumgummi

-bitar av en yoga matta

-och en bit gammal skumgummi madrass 

Denna kartong ska jag ta med mig till min bästa kompis som ska få göra fot tassarna åt mig.

Hon får dock allt vänta med fusk pälsen, iallafall tills jag ser att de är redo för det. Nu var det

bara avståndet på 5 mil, tid och annat som gör att jag inte tagit och farit dit ännu. Och så

måste jag köpa mera lim stavar till hennes limpistol också.


Åter till nosen... jag blir rätt less, nej jag är inte perfektionist, men jag kan inte få det till att

se bra ut helt enkelt. Så nu ska jag bara ta en väl behövande paus, gå ut på promenad

med hunden och hoppas jag kan ta nya tag sen. 78 dagar kvar till Närcon nu!

Skäms bild:

 

Ja nosen blir inte bra....

Av Hakuro - 1 maj 2013 10:46

Ja inte gjorde jag klart nosen igår. Jag fastna och är inte helt på det klara hur jag ska göra nu. Det samma gäller huvudet, jag har ingen hals, XD haha. Så innan jag börjar på själva kroppen/ typ one piece ska huvudet vara klart. Sen blir det ny svans och fötter. Mina skor funderar jag på att leja bort, har en vän som tyckte det lät kul så varför inte? Bara jag kan hitta några skor att offra, om jag nu inte ska ta dom där foppa tofflorna jag köpt. Var hittar jag lång hårig vit päls till svansen? Jag har fusk päls men vill ha ett lite längre fusk päls typ till just underdelen av svansen. Här är en bild från i vintras, handskarna är köpta men ska göra egna när allt annat är klart. Det gäller att prioritera :)

 

Sen är det inte länge kvar till vårat första stora möte!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards