Alla inlägg under juni 2013

Av Hakuro - 29 juni 2013 16:41

Nu är fläkten på plats men hamnade lite snett så jag ska ta loss och limma om den. Svansen är i princip klar, ska endast sy igen hålet som jag lämnade för att kunna stoppa den med fyllning. Slänger i väg en massa bilder bara så där :P

         

.

.

.

.


.

.

Nu ska jag "bara" göra ett par fötter...

Synd man har jobb och ett socialt liv ;P 

.  .


Av Hakuro - 12 juni 2013 17:54

43 Dagar kvar till Närcon!


Lite mer än 3 veckor kvar till Skecon!


Nosen är klar.

Fläkten är snart på plats, jag ska bara testa åt vilket håll luftflödet skall gå innan den blir helt fast.

Drog på mig den gamla svansen, de tillfälliga tofflorna som agerar fot tassar och de köpta handskarna:

   

Av Hakuro - 4 juni 2013 16:23

Nu börjar tiden rinna iväg med en väldig fart.

Ärligt tror jag inte jag hinner göre en full suit. :/

Men jag hade ju prioriterat så;

Huvud, ny svans, fötter, nya händer och sist kroppen.


På huvudet ska nosen fästast fast klart -snart klar med det :) bild 1

Halsen måste fixas på något vis - men hur? bild 2 &3

Fläkten ska installeras och monteras på plats - krävs lite tanke kraft för att gå framåt här. bild 4

Var ska jag plasera batteri paketet? Vill jag ha en on/off knapp och var i så fall?        


Svansen:

Ska bara ta tummen ur och härma detta mönster så gott jag kan:  

Kan ju vara bra att länka till ägaren av bilden ;) http://kyla-nadie.deviantart.com/



Ja nu gäller det bara att börja någonstans!

 


Joooo!!!

Missa inte att komma på Skecon i Skellefteå den 5-7 juli!

 http://www.skecon.se/


Hakuro och Moss kommer förhoppningsvis att titta förbi!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards